Active imperturbation

رسیدن به آرامش پویا با مدیریت ذهن، مدیریت در زندگی و کار، مدیریت زمان و مدیریت خود و دیگران

Active imperturbation

رسیدن به آرامش پویا با مدیریت ذهن، مدیریت در زندگی و کار، مدیریت زمان و مدیریت خود و دیگران

بسیار مطالعه کنید. و در آنچه خوانده اید عمیقاْ تفکر کنید.

 

 

 

به نام آرامش دهنده قلبها

 

آرامش پویا با بیان مبانی فکری خود، همه مخاطبینش را به یک چالش فکری دعوت می نماید و اصرار دارد بازدیدکنندگان محترم هر یک از مبانی ذکر شده را مورد نقد و بررسی قرار داده و نکات ضعف و قوت آن را همراه با نظرات خود را برای ما ارسال نمایند.

با تأمل و تفکر بسیار در مبانی فکری آرامش پویا، سعی بر این است که در پیمودن راه آرامش پویا گامهای خود را مطمئن برداریم، تا این مبانی بر پایه هایی مستحکم استوار گردند. و دقت داشته باشیم، آجرهای این بنا دقیقاً در محل مناسب خود درست و محکم استقرار یابند.

لازم به ذکر است که تأمل و تفکر در مبانی، هدف اصلی ماست، نه فقط، ارائه حجم زیادی از مطالب در مدت زمانی کوتاه. بنابر این مطالب این بخش، حداقل بصورت هفتگی به روز رسانی می شود.

   

 بسیار مطالعه کنید و هرگز خود را از مطالعه بی نیاز ندانید. در آنچه خواندید عمیقاً تفکر کنید و هرگز از تفکر، تأمل و تعمق در آموخته های خود غافل نباشید.

مطالعه همانند چشمه ای است که آب را بدرون آبگیر یا دریاچه ای می ریزد. اگر آب راهی برای خروج از آبگیر نیابد، فایده آن محدود به اطراف حوزه آبگیر خواهد بود و بس. وقتی چشمه خشک شود، از میزان ذخایر آب آبگیر یا دریاچه به تدریج کاسته می شود و آیگیر یا دریاچه تبدیل به ماندآب و مرداب شده و رو به فساد و تباهی می نهد. و محل تجمع انواع موجودات مضر خواهد شد.

تفکر و تعمق در مطالب خوانده شده همانند جوی ها و آبراههایی است که ذخایر آب را در زمین جاری می سازد. و این جریان، ضمن جلو گیری از فساد و آلودگی منابع آب، موجبات بهره مندی سایر موجودات را فراهم می سازد. آب جاری در مسیر خود زمینها را سرسبز و آباد می سازد و این سرسبزی نوید بخش حیات و زندگی است.

در این داستان، دریاچه نمادی از ذهن و زمین تشنه آب، نمادی از جسم و روح شماست. عقل و روح با تعقل و تعمق رو به تعالی خواهد داشت. پس تنها در پی انباشت دانسته های خود نباشید، بلکه اجازه دهید دانش شما آزادانه در دنیای ذهنتان سیر و سیاحت نماید. دانش شما در این جولانگاه، ضمن تبلور و تعالی خود درهای جدیدی را برایتان آشکار می سازد. هریک از این در ها رو به دنیایی پر از دانش و اسرار دارد.

 


در این باره فکر کنید! (با خود صادق باشید.)


( آرامش پویا )

a.imperturbation@gmail.com